| ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა |
|
| კლასი | X კლასი,22 მოსწავლე |
| საგნები | ქართული ენა და ლიტერატურა |
| ისტორია | |
| სტანდარტთან შესაბამისობა | ქართ. X.7. ქართ. X.9. |
| ისტ. X.1. ისტ. X.6 | |
| გაკვეთილის თემა | გიორგი მერჩულე "გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება"(გრიგოლი აფხაზეთში.უბისის ტაძრის აშენება) |
| გაკვეთილის მიზანი | 1.მოსწავლეები შეძლებენ ამ ტერიტორიის პირვანდელი სახის წარმოდგენას და განსაზღვრავენ მის შესაბამისობას ეკლესიისათვის საჭირო დამკვიდრებულ მოთხოვნებთან. |
| 2.იმსჯელებენ საერო და სასულიერო პირების დამოკიდებულებაზე. | |
| 3.შეძლებენ ეკლესიების მნიშვნელობის განსაზღვრას არაბთა ბატონობის დროს(რატომ სურდა დემეტრეს დასავლეთ საქართველოში სამონასტრო კერების გაძლიერება) | |
| 4.იმსჯელებენ კომპლექსის კულტურულ
ღირებულებაზე(ფრესკები,არქიტექტურა) |
|
| წინარე ცოდნა | მოსწავლეებმა
ისწავლეს გიორგი მერჩულის "გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრების" გარკვეული
მონაკვეთები.გაეცნენ მკვლევართა მოსაზრებებს ნაწარმოებში განხილულ თემებთან და
პერსონაჟებთან დაკავშირებით.ისტორიაში დაამუშავეს შესაბამისი ეპოქა და
მოვლენები. |
| თემები,რომელთა ინტეგრირებაც ხდება;ინტეგრირებული უნარ-ჩვევები. | 1.მოსწავლეები გამოკვეთენ პრობლემას, იმსჯელებენ ისტორიულ კონტექსტზე. |
| 2.განასხვავებენ ტექსტში ფაქტობრივ, კონცეფტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას. | |
| 3.ისაუბრებენ, რამდენად შეესაბამება გარემო თხზულებაში ასახულს, გაარკვევენ პეიჟაზის ფუნქციებს. | |
| 4.განსაზღვრავენ ავტორის,მთხრობლის, პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის პრობლემის ინტერპრეტაციას. | |
| 5.დააკავშირებემ ნაწარმოებს ისტორიულ
კონტექსტთან.(იმსჯელებენ იმის შესახებ,თუ როგორ აისახა ისტორიული
ვითარება,ეპოქის კულტურული და ლიტერატურული ტრადიციები ნაწარმოებში. |
|
| სწავლების სტრატეგიები | გონებრივი
იერიში,პრეზენტაცია,კითხვა-პასუხი,
დისკუსია. |
| გაკვეთილის სცენარი | გამოწვევა 7-8 წთ. |
| 1. გავახსენებთ, როგორ არის აღწერილი ნაწარმოებში კლარჯეთის უდაბნო. მოსწავლეები გამოყოფენ ძირითად ნიშნებს, რომლებიც განაპირობებენ გარკვეულ ტერიტორიაზე სამონასტრო მშენებლობას. | |
| 2.აღვაქმევინებთ გარემოს და ვამსჯელებთ საკითხზე, თუ რამდენად ხელსაყრელი იქნებოდა ეს ტერიტორია სამონასტრო ცხოვრებისათვის. | |
| 3. 2 მოსწავლე აღწერს გრიგოლის მოღვაწეობის ხანას და ისაუბრებს ეკლესია -მონასტრების მნიშვნელობაზე IX საუკუნის საქართველოში. | |
| სიღრმისეული წვდომა 23-25 წთ. | |
| 1.პრეზენტაცია - 4 მოსწავლე | |
| ა) თევდორესა და ქრისტეფორეს გაპარვა და გრიგოლის ჩასვლა აფხაზეთში. | |
| ბ) გრიგოლისა და დემეტრე მეფის შეხვედრა. | |
| გ) უბისის მონასტრის აშენება. | |
| დ) კლარჯეთის უდაბნოს აღწერა. | |
| 2. სადისკუსიო კითხვა: რატომ უნდა აერჩია ეს ტერიტორია გრიგოლს (კლარჯეთის უდაბნოსთან დაკავშირება) | |
| 3. საერო და სასულიერო პირთა ურთიერთობის ანალიზი ისტორიულ ჭრილში - 2 მოსწავლე. | |
| 4. სამონასტრო კომპლექსის აღწერა,არქიტექტურული სტილი, ფრესკები - 1 მოსწავლე. | |
| რეფლექსია - 10წთ. | |
| მოსწავლეები
იმსჯელებენ იმის შესახებ,თუ რა მისცა მათ ამ გაკვეთილმა,რა იყო ყველაზე
მნიშვნელოვანი მათთვის,როგორი მოლოდინი ჰქონდათ და რა შედეგი მიიღეს,რა ინტერესი
გაუჩნდათ. |
|
| საშინაო დავალება 1 წთ. | ესე
"ჩემი უბისა" |
| გაკვეთილი დასრულდა ტაძარში გალობით | |
| რესურსები | სახელმძღვანელოები,ალბომი "უბისის ფრესკები",ინტერნეტი,ვიდეოაპარატი, ფოტოაპარატი. |
| შეფასება | საპრეზენტაციო უნარის შეფასების რუბრიკა; მსჯელობაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა |
Monday, November 2, 2015
ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა("გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება").
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment